top of page
Blog: Blog2
Zoeken
  • Foto van schrijverGaby Smith

Emoties mogen er zijn!

Van jongs af aan werd mij geleerd om je emoties onder controle te houden.Ik werd omschreven als 'een emotioneel' kind,die haar emoties niet onder controle had. Daardoor kreeg ik al snel het gevoel dat emoties er niet mochten zijn.Ik kreeg er geen fijne reacties op en merkte dat ik ze maar beter niet kon laten zien. Ik sloot mij af voor mijn emoties,onderdrukte ze en begon ze maar vervelend te vinden. Ik leerde er niet mee omgaan. Maar emoties verdwijnen niet, ze zijn een onderdeel van ons mens zijn en hebben wel degelijk een functie. Zo heeft boos worden de functie om je kracht weer terug te halen naar jezelf. En verdriet/huilen heeft een zuiverende opschonende en ontladende functie. Wanneer emoties onderdrukt worden gaan ze vast zitten in ons lichaam. Wat weer kan zorgen voor lichamelijke klachten. Het is belangrijk dat we naar onze emoties leren luisteren en ze de ruimte geven er te mogen zijn. Daar kan een reiki behandeling je bij helpen,reiki energie helpt je bewust te worden van je emoties en wat ze je willen vertellen.



40 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page