top of page
Blog: Blog2
Zoeken
  • Foto van schrijverGaby Smith

De koude douche heb ik maar even over geslagen.

Sinds ik ben opgeleid als holistisch therapeut en reiki master is er een wereld voor mij open gegaan. Er is een enorm aanbod van cursussen en workshops op het gebied van spiritualiteit en persoonlijke ontwikkeling. Nieuwsgierig als ik ben en hoe spannend ik het soms ook vind, blijf ik mijzelf pushen om uit mijn comfortzone te komen en een bijeenkomst te volgen van een stroming die voor mij nog vrij onbekend is. Zo kwam het dat ik mij bevond op een Sadhana bijeenkomst van kundalini yoga. kundalini energie is energie die vrijkomt bij het openen van je chakra's, energie centra's in je lichaam. Deze energie komt vrij door het beoefenen van speciale oefeningen. Sadhana is een dagelijkse spirituele practice van 2,5 uur die vroeg in de ochtend uitgevoerd dient te worden. Dit omdat vroeg in de ochtend veel levensenergie aanwezig is. Ook heeft het te maken met een bepaalde hoek van de zon ten opzichte van de aarde.

Daar zat ik dan om 06:00 zondagochtend op een yoga matje, advies ter voorbereiding van de sadhana.

-neem een koude douche en drink een glas water

-draag schone frisse bij voorkeur witte kleding

-bedek je hoofd met een tulband of hoofddoek

gebruik geen parfum of andere sterke geuren.

Aan 4 punten kon ik voldoen ,witte kleding,geen sterke geuren en een glas water.Een hoofddoek of witte tulband en de koude douche heb ik maar even overgeslagen.

Er werd begonnen met het reciteren van een heilige text ,gelukkig kreeg ik een boekje waardoor ik mee kon lezen.

Aansluitend deden we een yogha serie die gericht was op het hart meridiaan gevolgd door een korte ontspanning. Als afsluiting werden er mantra's gezongen onder begeleiding van live muziek. Na over mijn verlegenheid te zijn gestapt hoorde ik mijzelf meezingen. Er werd mij verteld dat het gaat om de trilling die je als groep creëert die een verhoogde werking heeft op de trilling van het lichaam, waardoor een verhoogd bewustzijn bereikt word.

Na 10 minuten voelde ik mijn lichaam ontspannen,gaf ik mij over aan de behoefte mijn ogen te sluiten en mee te laten voeren met de prachtige muziek en de fijne energie die het chanten in een groep creëert.

En even was er geen ik meer, geen lichaam meer maar alleen fijne warme energie en diepe rust waarin alles goed is en precies is zoals het moet zijn.

Wat een bijzondere ervaring ,voor herhaling vatbaar.

















43 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page